onsdag 5 december 2012

Snö, snö, snö..........

Tänk så fort det går.
Från barmark till över en halv meter snö på några dygn!?
Nu får det räcka.
Kommunen har tagit paus från allt snöarbetet ett dygn, så det är frågan om vi kommer ut imorgon bitti. Det är de nya arbetstids reglerna som "ställer till det".
 
Vågade mig ut på en promenad innan det blev för besvärligt.
Jag var helt ensam.


Favorit allén
Ett snabbt stopp i min dunge.
Snön ligger djup över isen på Lidan.
 
Klockan är efter 20.00 och snökanonen fortsätter där ute.
Har skottat minst 5ggr idag så nu är jag värd en glögg.


9 kommentarer:

Lottas Fotografi sa...

Men visst är det väl lite mysigt också!? ;) Bara det inte börjar töa nu. Nu kan det hålla sig på -8 grader och sluta snöa. Och så lte sol på det. Då stortrivs jag :)
Kram Lotta

Hilda R.B sa...

Vinteren er nå herlig da!
Flotte bilder av snøværet.
Fra Hilda

reneesfotoblogg sa...

Men jädrans bra bilder blir det!
Jag har blivit bönhörd men inte tillräckligt tycker jag. Stubben på åkrarna syns ännu men allting är mycket ljusare och det är härligt.

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i väster.
- Helt klart värd en glögg eller två.
- Urläckra bilder från snöandet i din stad !
- Ha en fortsatt bra dag !!!
Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

Anna smyger in.. sa...

Så vackert och stämningsfullt..ja men du ta en glögg och värm dig vetja..:) och så kan vi skåla för varandra nu när vi tampas i trissfinalen..Sassas motiveringar är liksom ett pris så gott som något..det räcker gott för mig!

Pumita sa...

Ja, nu räcker det! Inte ens Rajson kan älska snö så mycket. ;)

Passar på att önska dig en skön blåvit kväll! :) Självständighetsdagskväll låter inte klokt... =)

Pumita sa...

Glömde gratta dig för finalplatsen i Fototriss! Det är fest varje dag. :)

Anna smyger in.. sa...

Lilla fröken Sand är jag helt betagen i..jag blir glad ända in i själen när sådana stjärnskott gör sig gällande..du det är ren o skär lycka och fest nu på Tv :)

Tammy sa...

Underbara vinterbilder!!!!

kram Tammy