söndag 25 november 2012

Fototriss - Ljus

LJUS!
Måste ut, var första tanken igår morse när jag vaknade.
Frukosten fick vänta.
Ser hur det glimmar i min risiga rosenbuske av vattendroppar.
Skit i skärpan, vill bara fånga ljuset innan det är borta.

Det hänger att litet färgrikt löv kvar, precis på beställning.
Det måste finnas en högre makt som vill mig väl?!
Morgonljuset fångas upp av alla små droppar på de bara kvistarna.
Inte behövs det grönska.


Vill komma riktigt nära.
Bara vara en stund.
5 minuter senare var solen borta bakom de invällande dimmolnen.
Men jag fick min stund i ljuset och levde på detta resten av dagen.
Tom förkylningen kändes bättre.
OK,så här ljust ser jag inte på tillvaron för jämnan.
Vill också dra en filt över huvudet när det är jämngrått där ute.



 Fler tolkningar på veckans FOTOTRISS , LJUS hittar du hos Helena.
Denna veckan är det även TÄVLING med priser från COOLSTUFF.
Lycka till alla fototrissare!



53 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Härligt ljus och vacker bokeh som glittrar i dina bilder! Vackert!

sabina sa...

Underbara bilder :) riktigt fina

Maria sa...

Du är en mästare på att få ljuset och få det att glittra!

Misswhatsit sa...

Vackra och konstnärliga ljusbilder!

Kerstins foto sa...

Helt fantastisk triss, jag blir glad av dina bilder, det där ljuset....mmmm...
Ja man får verkligen passa på de få sekunder som solen ger ifrån sig lite av det vi längtar så hett efter.
Lövet i dina bilder sitter som en smäck. Med en fin bokeh och klara krispiga färger är din triss en stor favorit.
Ha en fin söndag.

Anneli - A'la Foto sa...

Helt magiska bilder...den första är lite suggestiv och de andra är helt klockrena! Supervacker triss!!

Ha en skön söndag!

brittenasplund sa...

Underbart fångat och kul att läsa om din iver att hinna ta bilderna innan ljuset försvinner! Snyggt trissat! :)

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i väster.
- Underbart !
Tror inte det är högre makter, utan envishet....
På ostkanten är det riktigt dimmigt idag.
- Ha en riktigt bra dag !!!
Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

Pysselfarmor sa...

Magiska bilder - och den vackra färgklicken som på beställning! Vilken start på dagen! Det gäller att leva i nuet och njuta!

Tantkalle sa...

Så fantastiskt vackert ljus i dina underbara bilder!

mammakero sa...

Vilket ljus!! Bilderna är magiska och jag hoppas du står på pallen i tävlingen, annars blir jag lite besviken! Lycka till!

Linnéa sa...

Oj, så vackert. Dina bilder blev till akvareller. Vilken tur att du var så snabb så vi andra fick titta!

reneesfotoblogg sa...

Lyckliga du som fick en liten gnutta solsken. Superfina bilder!

Cecilia Artista sa...

Fantastiskt härliga bilder med mycket ljus i! Fin bokeh också!

KajsaLisa sa...

Suggestivt, mittenbilden med det röda lövet är min favorit det bryter så fint.

Anita A sa...

Här var du allt snabb i både huvud och ben och resultatet blev dessa fantastiska bilder med magiskt morgonljus!

Ninnie sa...

Ååå, dina bilder är SÅ vackra, att faktiskt lyckas hitta ljus i det här mörkret är ju som trolleri...!

anemonen sa...

Ja men så blev det vackert också. Ibland måste man fånga ögonblicket och det har du gjort med bravur.

Nett sa...

Så vackert och stämningfullt, lite romantik över bilderna :)

Monica sa...

Hvilken nydelig triss, med fantastisk lys og bokeh! Vi har ikke sett solen på en uke, her jeg bor!Denne trissen likte jeg veldig godt!
:)

Hilda R.B sa...

Nydelig!
Hilda

Pumita sa...

Du verkar ha "känningar" däruppe. ;) Det naturliga ljuset slår allt vad glödlampor heter... och så gillar jag det där glittriga som du gör. :)

Lena sa...

Och ljuset hann du fånga :) Underbara bilder.

Charlotte sa...

Drömsk triss med underbart vackert ljus :-)

Kicki sa...

Ja, skit i skärpan, blev ju kanon!

Anna smyger in.. sa...

Art of Rajson! And I love it!

Åke sa...

Spännande bilder på temat ljus. DE
en sista blir min favorit :)

Susanne sa...

Som vanligt så fina bilder på dina växter! Den där glittriga bokehn är ju fantastiskt fin.

40plus sa...

Riktigt vackert och kreativt!

Maria G sa...

Visst är de härliga, de där små ljusglimtarna som kanske inte varar mer än ett par minuter men ändå kan lysa upp en hel dag...
Här är det grått, inte bara grått förresten, blött också!
Ha det gott!
/ maria

Carre Vestring sa...

Så snygg, diffus och vacker triss

Katarina sa...

Supervackert fotat!

bibbisblogg sa...

Helt underbara bilder. Skulle hänga dem på väggen direkt.
/Bibbi

När Annie skriver sa...

Åh, så vackert! Det där lilla röda i allt glitter av ljus, så fint! Tvåan var min favoritbild!

Marit Johansson sa...

Jag fattar att du fick bråttom ut.. det där fototillfället kan man ju inte missa. Bilderna blev helt enkelt fantastiska!

mamma jersmyr sa...

wow säger jag bara , speciellt den sista bilden !!

Lotta sa...

Tjenare underbara kvinna som får en gammal kärring på ett strålade humör.Tack snälla du för din superlånga och härliga kommentar här om sistens.
Dina bilder är en lisa för själen Likaså Finlands vita ros.
jag tror att det sitter ett par blad kvar här också men ljuset lyser med sin frånvaro.
När vi åkte till Koberg i lördags så blev jag helt snurrig Ja gubben också för den delen.
När vi kom ner på slätten lyste det något under molnen Jag sa till Kennet så häftigt månen lyser jag borde fota.Skall jag stanna så han Nej vi åker sa jag fast häftigt såg det ut.
Till saken.... Det var ju solen.Jag har glömt hur den ser ut.Hur jag tänkte vet jag inte men jag var inte ensam hahaha.
Så kan det gå.Nu börjar jag tvivla på mig själv.Inte konstigt eller?
ha det toppen i skitvädret Hoppas att du är lite piggare nu och att förkylningen är på väg bort.
Kramizzzz på dig

LissenTo sa...

Men Rajson, rena magin i din bilder, tala om att ljus är vackert och lövet därtill så fin kontrast.

Fantastiska bilder!

Ha en fin vecka // Lissen

Vinterhagen sa...

Underbara bilder med underbart glittrande ljus :)

LarsIngvar sa...

Ljuset är viktigt i sådana här bilder. Den första påminner mej om Sven Ögrens bilder i slutet av 70 talet. En av dom bättre fotoamatörerna på den tiden. Båda var vi aktiva i Vänerborgs FK:

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Grattis, du kom till final i Fototriss och omröstningen har precis börjat!

Artlover sa...

Oj så vackert. Mycket fin och genomgående sammansatt triss. Grattis till finalplatsen:-)

Craxyknas sa...

Har aldrig sett ljuset spela så där vackert förut. I ett så färgglatt blad. Jag fascineras! Bilderna var så lika och samtidigt så olika i alla sina egna små egenheter och detaljer. Jag älskar det helt enkelt. Det här har du fotat bra, mästerfotografen. Vår värld är så underbart skapad! Du vann mitt hjärta och därmed även min röst!

jacglenphoto sa...

Otroligt vackert och finstämt - som tavlor att sätta på väggen , de gör garanterat tillvaron lite ljusare ...

.. nu ska jag rösta ..

Jessica Kleveland sa...

Tack för din kommentar på min sida! otroligt fin triss du har, tycker verkligen om den härliga glittrande känslan i dina bilder! Ha det gott & lycka till i tävlingen! :)

Vinterhagen sa...

Grattis till 1:a platsen :) Jag förstår att du vann för dina foton är underbara!!
Många kramar!!
Johanna

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Grattis till vinsten i tävlingen! Riktigt kul att du som varit med från början vann nu i samband med jubileet!

Jag kommer maila dig info om presentkortet när jag fått detaljerna från Coolstuff.

Trevlig helg!

Lottas Fotografi sa...

Stort grattis till förstaplatsen! Förstod väl att du skulle vinna! ;) Du är outstanding på den här typen av bilder. Älskar dem!
Hoppas du har en mysig första advent.
Kramar Lotta

Anna smyger in.. sa...

Himmelska Rajson ...du är bara bäst..jag känner mig hedrad att ha dig som bloggsyster..GRATTIS!!!!!!

Rantamor sa...

GRATTIS, GRATTIS dina foton var så himmelst vackra att du var en klar vinnare...

Ha en finfin advent.

SoF sa...

Stort Grattis till Fototriss-vinsten!

Ett jättefint bidrag.

Skön advent!/SoF

annelie esseus sa...

Grattis till vinsten! Fantastiska bilder, jag älskar ljuset, färgerna.......allt!

Marie sa...

jolie série colorée.