lördag 7 juli 2012

Veckans Fönster - Flygfärdigt

 Kanske finns det någon som längtar efter snö därute?
Inte det!?
Här är det flygfärdigt.Mitt plan ska precis lyfta från Insbrucks flygplats.
En vacker plats med höra alper runt om.
Inte så kul att landa om det råder mindre bra förhållanden.

Måste skicka med en mer värmande "snö bild".
Just nu blommar min clematis "Summer Snow" .
Den klänger högt upp mitt gamla plommonträd.
Såg den vilda varianten blomma i södra Tyskland.
Där klär den in skogssluttningarna så det såg nästan ut som ett snötäcke!

12 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Och min klänger i "grålleträdet"!

Pumita sa...

På håll är snön helt OK. ;) Men vilken fullträff på temat. Flyg försiktigt! :)

Lottas Fotografi sa...

Det optimala är sommarskidåkning på en glaciär. Då kan man längta efter snö en svensk sommardag! ;) När jag var 18 tog jag och en kompis buss till Sell am See och åkte skidor i härlig sommarsol på glaciären i Kaprun. Det bästa av två årstider på en och samma gång!
Kram Lotta

Violen sa...

Skönt med en svalkande bild i sommarvärmen till skillnad från min från savannen i Tanzania.

Hanna sa...

Så vackert, fönstret liksom ramar in de snöiga bergen.

branded054 sa...

oj, kan inte vara kul att försöka sig på att landa där när det är hård vind.

larans sa...

Det är klart, längtan till snön får vänta ett tag. Än hoppas man ju på sommaren.
Bilden på clematisen var helt underbar!

Anna smyger in.. sa...

Jag längtar alltid eter dina bilder..snö är helt ok..och summersnow blommar här med så pass..sommaren är makalöst härlig en sommarkväll som den här med medelhavstemp :)

Susanne sa...

Fast jag längtar faktiskt till den vyn som jag ska få se i år också, precis som förra året. Det är fint i Alperna, framför allt på sommaren.

Susanne sa...

Fast jag längtar faktiskt till den vyn som jag ska få se i år också, precis som förra året. Det är fint i Alperna, framför allt på sommaren.

Pieces of Sunshine sa...

Your last photo is so pretty! I've not seen flowers like these.

Della sa...

Det är verkligen vackert kring Innsbruck. Har aldrig landa där (bara kommit per tåg och bil) men kan tänka mig att inflygningen är både vacker och läskig.