tisdagen den 3:e juli 2012

Äntligen en sommarkväll

Efter 11 timmars arbetsdag kollapsar jag i soffan och somnar.
Tack och lov blev jag väckt av telefonen så jag inte missade en riktigt ljuvlig kväll ute.

Trädgården är en mindre katastrof.
Ogräset tar över. Mördarsniglarna slafsar i sig det dom hittar mellan.
Men en och annan ljuvlig knopp finns det.
Tur nog för mig så har jag en förmåga se det fina och blunda för allt det andra.
Mina grannar hade kanske hellre  sett att jag tog hand om maskrosorna, men dom får väl komma in och hjälpa till om de störs för mycket!

6 kommentarer:

Lottas Fotografi sa...

Kommer själv in efter att ha rensat ogräs. Började igår och nu är det helt klart. Så skönt! Och det är så fint i alla rabatter nu..... så länge det varar! ;) Hittade säkert 10 sniglar i rabatterna, har hittills klarat oss från dessa monster, men nu tycks de ha hittat hit, suck! Nu ska jag hoppa in i duschen, trött och helnöjd.
God natt!

Maria sa...

Vacker bild!
Ha de gott!

reneesfotoblogg sa...

Om välansade trädgårdar tycker jag inte! Gör sig inte bra på bild! Fast sniglarna kan jag leva utan, de förbaskade kräken.

- I en annan del av skärgården.... sa...

- Halloj i väster.
- Det var verkligen tur att du blev väckt. Och hann fånga en så fin bild !
- Ha en fortsatt bra dag !!!
Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

reneesfotoblogg sa...

Så här är det: Många av oss har varit med i den "vanliga" fotoklubben men fick nog av paragrafrytteri och hoppade av. Efter ett tag drog ett par igång en grupp som mest bestod av tjejer till att börja med och vi kommunicerar på FaceBook plus att vi träffas en gång per månad på lånad lokal.
Inga medlemsavgifter, inga krav utom att man ska ha ett himla gott humör och vi har så vansinnigt roligt. Vi gör utfärder, långa och korta, alla hjälper alla och allt är prestigelöst.
I lördags var vi som sagt i väg och imorgon sticker ett par till Koster och jag och gubben tänker hänga med. (Måste ju ha bärare).

Charlotta sa...

Vad gör väl lite ogräs - eller mycket - när en så ljuvlig pionknopp ändå kommer upp. :))