onsdagen den 9:e maj 2012

Tidig morgon i Monterosso Al Mare

4 nätter ihop med 7 goa väninnor i denna medelhavs paradis.
Några av oss var lite morgon piggare än de andra.
Smög ut mellan 6 och 7 och tog en fotopromenad runt i byn .
Älskar strosa runt när staden vaknar så smått.

Hisnande sug i vattnet.
Bilden tagen från vårt boende ned mot det turkosa vattnet.

Gamla delen av Monterosso.
Omgiven av oliv och citron odlingar.

Ni kan gissa hur kameran gick varm.
Hur mycket som helst att dokumentera.
Regnet vräker ner här hemma!

6 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Man får inte ha anlag för svindel!
Det regnar här också men det är ett härligt vårregn.

Lottas Fotografi sa...

Det är inga problem att gå upp med tuppen när man får fota på en så fin plats!

Det finns två positiva sidor med regnet. Det lindrar pollenallergi och släcker törsten hos växterna (här har det varit väldigt torrt).

Kram Lotta

Anna smyger in.. sa...

Näääe jag blir ju helt tokig av dina bilder..jag vill oxå tassa med och morgonpigg är jag verkligen med..himmelskt Najson..helt overkligt vackert..jag kan tro att du hade högtidsstunder när andra låg o sussade..mmmm jag säger bara mmmmmmmmm..och typ mmmmm igen....

Ninni sa...

Åh vad mysigt det ser ut! Jag gillar också tidiga morgonpromenader med fräsch luft. Längtar till Portugal eftersom det inte blev någon vårresa för oss i år p.g.a influensa. Våren är ju absolut vackrast!
Har man bara rätt kläder så gör det inte så mycket att det regnar även om man inte vill ha det varje helg ;)
Må så gott!

Lotta sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lotta sa...

Det är sanslöst så vackert det är Jag måste ta med gubben dit någon gång.Bild ett är MAGISK!!!!!!
Grattis till en hel serie fantastiska bilder.
Kramizzzzzzz