söndagen den 8:e april 2012

Fototriss - Lång

Här är min favoritplats på jorden.
Här kan jag gå långpromenade.
Stranden från Tylödand förbi Frösakull bort till Ringenäs.
Lång strand tom Sveriges längsta sandstrand.

Långt där borta syns Tylön och ännu längre bort Bjärehalvön.
Tyvärr har jag lite långt hit men så småningom hoppas jag att jag kan tillbringa längre perioder här nere.

Älskar att vädra hjärnan.
Se långt bort utan några hinder.

Fler tolkningar på temat lång hittar du hos HELENA på FOTOTRISS!

26 kommentarer:

Anna smyger in.. sa...

Mmmm...du...det måste vara underbart att ha den möjligheten..du lever ett gott liv..det förstår jag det..du har tillgång till mycket o mera..

Att gå på stränderna när de är avfolkade är ljuvligt.

Ja här i storfamiljen är det full fart....himmel vad mat o disk det blir heeela tiden..men härligt är det..

Och du... handbollskillarna gjorde vad dom skulle igår..kul kul..

pudelflicka sa...

Du bor underbart och kan njuta av dessa miljöer.
Hoppas du har haft en skön påsk. Vi har haft det bra men kallt. Hinner inte med bloggande men tittar ofta inom dig.
Kram

brittenasplund sa...

Underbara rogivande bilder. Förstår att det måste vara hur härligt som helst där! Glad Påsk!

Nett sa...

Härlig lång strand att promenera på :)

Eva Trillian sa...

Härliga bilder med rymd! Gillar't!

Linnéa sa...

Första bilden gör mig salig o avundsjuk. Tänk att få ta långa fina promenader vid denna underbara strand, särskilt då den nästan är tom! Vackert, vackert att få njuta av då jag verkligen älskar att vistas vid havet.

Charlotta sa...

Förstår att det är din favoritplats. Den långa stranden är fantastisk och du ger den absolut rättvisa med underbart vackra bilder. :)
God fortsättning på påskhelgen!

Gärdsmygen sa...

Ja, en av de skönaste platser vi har på västkusten. Hur ser sanddynerna ut nu? När jag promnerade där för ett par månader sedan var de så illa tilltygade av stormen att det inte var igenkännbara. Var Grand Canyon över det.
Idag golfväder....jag som ska ut imorgon..och då ska det bli regn. Men vi har ju hela säsongen framför oss så det är väl bästa tiden nu!

cat sa...

En ljuvligt rofylld triss :)

anemonen sa...

Här skulle jag bo. Vilken ljuvlig plats. Jodå jag har varit där så jag vet. Tack för en underbart ljuvlig triss.

Kerstins foto sa...

Makalöst vackert. Där skulle jag trivas med att bara få vara, plocka snäckor och njuta av lugnet. Sista bilden är fantastisk med sitt ljus.
Ha en fin fortsättning på påsken.

Lotta sa...

Underunderbara bilder, jag älskar också den stranden, var alltid där på sommrarna som baran.
Lotta

Ingalill sa...

Underbara bilder från en underbar miljö :)

Anita A sa...

Skön triss med vackra bilder, kommer att tänka på "jag trivs bäst i öppna landskap"

Pumita sa...

Långa stränder är underbara, speciellt för promenader! Och inte en snöflinga så långt ögat når. ;)

Stare Ström sa...

Där skulle jag också vilja promenera! Fina bilder.

Cecilia Artista sa...

Så vackert och härligt med den långa sköna stranden att njuta av!

Lena o Tommy sa...

Underbara bilder i din triss!

Lotta 8`) sa...

Jag har aldrig varit på dessa stränder, men jag måste åka dit någon gång, det er så jättevackert ut!
Visst har vi fint vid vår stuga, en liten strand och klippor men det är alltid roligt att se något nytt. Men det är sant, att haven är en lisa för själen, man blir så lugn och kan sitta länge och bara lyssna på vågorna :)
Ha en fortsatt skön helg :)

Nettan sa...

Så vackra bilder. Bara längtar efter en promenad på en strand som känns som om den aldrig tar slut / Nettan

BP sa...

WOW! Otroligt vackra bilder. Gillas skarpt!

KajsaLisa sa...

Som Stockholmare måste jag erkänna att Skåne bjuder på härliga vyer, speciellt ut över vattnet. Fina bilder.

madelein - mamma till sex sa...

Härligt det ser ut :-)

Janne sa...

Vackert landskap, fint foto i ettan, ser säkert annorlunda ut i sommarvärmen.

Della sa...

Det där en strand och en utsikt som heter duga.

Åke Blomqvist sa...

Finns bara ett ord: Vackert ;)