tisdagen den 3:e april 2012

Älskade manicker


Intressant och kul läsning om man frågar mig.
Det mest spännande var kommentarerna till artikeln.
Vissa sågade den med fotknölarna då de absolut inte förstog vitsen att vidga sina vyer med hjälp av Iphone och div appar.
Jag älskar min kamera i Iphone.
Finns alltid med och jag kan ta de där fotona som aldrig hade blivit tagna med stora Canon som jag inte orkar släpa på dygnet runt.
Självklart är den rent tekniska kvalitén betydligt "sämre" på dessa bilder men jag gillar tänket.

Bilden ovan är från lunch promenaden.
Skuggspel som jag hade missat utan Iphone.
Lika mycket älskar jag min Canon 5D.
Fotot ovan är från Gräfsnäs slottsruin.
Stannade en snabbis där igår eftermiddag på väg till Säve flygplats.
Denna plats är fantastiskt fint nu på våren.
Värt ett besök när   vitsippe mattorna brer ut sig parken.

4 kommentarer:

Lottas Fotografi sa...

Den där dörren skulle jag ha till vårt bildspel med dörrar på fotokursen. Bildspelet är beställt av Medborgarskolan till deras Facebook sida.
Nåja, jag får nöja mig med de dörrar jag redan har, blir för långt att åka! ;)

Elisabeth sa...

Två bra foton. Tack för länken. Kul att läsa. Det ger öppningar framåt. Ha dé!

Randi sa...

Håller fullständigt med dig! Nu har jag mest bilder från min iPhone på bloggen. Eos-kameran + objektiven är sååå tunga. Jag fotar mycket mer nu när jag har mobilen i fickan. Men när det gäller närbilder är det macron som gäller. Man behöver ju båda.

Kram/Randi

PS. Du har stängt åtkomsten till din blogg. Kan inte klicka på ditt namn i din kommentar hos mig. Men det kanske är medvetet?

reneesfotoblogg sa...

Gräfsnäs ligger nästgårds för mig och besöks ofta. Aldrig en sommar utan en tur med "tuff-tuff-tåget". Det kan jag rekommendera!