lördagen den 17:e mars 2012

Vackra ting

Jag är inte så mycket för shopping.
Det jag gillar hänger med länge.
Varför byta ut gardinerna om jag gillar dom?
Men ibland hittar jag något som bara måste följa med hem.
Gillar inte prylar utan funktion men en vacker kruka kan aldrig vara fel.

Denna fantastiska skapelse hittade jag i min gamla hemstad Göteborg.
Tips från goa bloggväninnan Filipendula eller AnnaPanna som jag kallar henne.
Floramor&Krukatös kallar sig mor o dotter i en  fin liten affär vid Kaserntorget.

Det visade sig att lilla rara Krukatösen hade fått sin utbildning i min "nya" hemstad, Lidköping.
Kul, här finns ju traditionen att tillverka konstverk då Rörstrand hade sin produktion i staden.
Är du i Göteborg är denna affär värt ett besök!



3 kommentarer:

Anna smyger in.. sa...

Ja men jag blir ju helt varm i hjärtat..du hon kan hon tösen där..så vacker så fin så alldeles alldeles underbar..

Och du jag byter heller inte gardiner..jag har mina linnegardiner år ut o år in..lika tidlöst vackra heeela tiden..

Kram på dig från Annapanna!!

Henrietta Hassinen sa...

Oj hur vackert, jag har inte nähdä näitä lumikelloja vielä.
Har det bra:)

Lotta sa...

Vilken läcker kruka.
Jag kollade in på floramor & Krukatös häftigt namn på affären.
Så mycket snyggt och mysigt det finns där!
Fräckt collage.
Dina vårcollage ovan är suveräna. Förresten det var ju ett collage och en bild på en massa ljuvliga krokusar skillor, snöklockor och snödroppar.
Fantastiska blommor.
Kramizzzzzzz