söndag 21 november 2010

Fototriss - En resa

Följ med på en resa tillbaka i tiden.
Fotografierna är nytagna i morse under min morgon promenad till affären, en slags resa det med.
Första fotot är gamla huvudvägen in till Lidköping via Limtorget.
de äldsta husen som blev kvar efter att hela "Gamla staden" öster om "älven" Lidan brann ner.
Bron över "älva" är från början av förra seklet.
Här kommer man till Skandinaviens(?) största torg med stadens stolthet Rådhuset.

Kanske kom man med häst och vagn för att lasta av varor från landsbygden.
Då var det nog skönt att få rulla in i en av alla fina innergårdar som finns.

Detta var min tolkning på "en resa".
Andra, säkert mer exotiska resor hittar du hos Helena HÄR!

Eftersom det är en tävling inbakad i veckans triss kan man välja att länka till ett favoritresa .
Min första tanke var Kambodja!Skulle resa runt och se alla kulturskatter och hälsa på hos min kollega som hjälper gatubarnen helt gratis!
Är du nyfiken kan du kika här!

17 kommentarer:

Pumita sa...

Tycker mycket om din tolkning! Att se skönheten i vardagen. Man behöver inte åka till andra sidan jordklotet för att hitta spännande och intressanta foto-objekt. Hoppas ändå att du kommer till Kambodja! Det vore en härlig resa. :)

Axart sa...

Det ser så mysigt ut:)

Fina bilder!

AX

Photos by Storm sa...

Kul att få se lite bilder från din stads gamla delar. Fint i svartvitt/Lis

Bokhunger sa...

Fina bilder!

Pumita sa...

sv: Synd att jag missade dokumentären men den kanske finns på nätet. Får kolla det. Tack för tipset!

Gunsside sa...

Så bra tolking, Likte det ;)

- flott å se din kollega merd sitt prosjekt !!

Della sa...

En annan sorts resa - gillar! Passar bra med det svartvita.

carina@pocolococreativo sa...

En underbar tolkning Rajson!

Lasseivåmma sa...

Snyggt jobbat. Jag hade väntat mig Afrikabilder, men du har verkligen skalat ner. Bildbehandlingen med de autentiska ramarna är verkligen kanonbra. Den svartvita toningen är perfekt gjord.
Imponerad igen...

Rune (Bildebloggen) sa...

Kjempefine bilder, gøy å få reise i nåtid som ser ut som fortid :)

Gärdsmygen sa...

Det där ser inte ut som om den resan är gjord idag. Det ser verkligen ut som förr i tiden! Snyggt. Tror det var längesedan jag var i Lidköping. Minns bara torget och Rörstrandsbutiken.
Nej vi spelade inte golf när vi var i Sydafrika. Men vi bodde nära en golfbana och åt lunch där.

Anna smyger in.. sa...

Himmel vad du har fått till det..Rajson i bedagad skrift som pricken över alltihop...nu ska du få se att du går till final..det är jag säker på att du snart får svart på vitt..på.

Claramaja sa...

Fin triss och tolkning, fint med svart vitt :)

Randi sa...

Håller verkligen med dig! Din tolkning är helt underbar och du må tro jag är imponerad över dina tjusiga ramar!!! Kul att få se en stad jag aldrig besökt.
Kram Randi

Henrietta sa...

Ihania kuvia ja olet tehnyt hauskat vanhat kuvakehykset.
Historian havinaa:)

Barnens Hjältar sa...

Fin tolkning, älskar städer med kullerstensgator :-)

Vicky sa...

nice triss :) jag har också en i temat http://bit.ly/fHYkTo