onsdagen den 20:e oktober 2010

Projekt Kambodja påbörjad!

Äntligen har jag fått iväg första beställningen av fotokort som jag tänkte försöka sälja till förmån av min kollega som gör en fantastisk insats i Kambodja.
Hon som sålde allt här hemma och öppnade en liten klinik och arbetar gratis med behövande barn från olika barnhem.
Hon säger inte nej även om det dyker upp en och annan vuxen med förfärlig värk.

Jag tänkte börja lite smått med två motiv.
Vikta kort, det ena 15X15cm med tranmotivet ovan.
Tycker det är kul att visa något som bara är "mitt".
Tranor är ju dessutom nära förknippat med Skaraborg.
Har även gjort den i ett långsmalt motiv som jag ska beställa om det finns någon åtgång.


Det andra motivet ska också vara ett dubbelvikt kort 10X15cm.
Kanske skulle det fungera som julkort om jag textar snyggt "God Jul" inuti!?
Vad tror ni?

Frågan är hur mycket jag ska ta betalt?
Är 20kr för mycket om jag informerar att ALL överskott går till Karins projekt?
Tar gärna emot åsikter!!!

11 kommentarer:

Henrietta sa...

Ensimmäinen kuva on aivan ihana.
Did I understand right, you sell these cards for benefit of some cambodian clinic? The first card is fantastic the second reminds me too much of Finland and cold but some people may think it is exotic.I think 20 SEK is good price.
You are a good and warm person:)
Halaus suomesta

Anna smyger in.. sa...

Himmel så vackert Najson..så härligt att vara med på en sådan grej..dina kort är ju så fiiina och naturligtvis är en tjuga inte för mycket..det kostar ju att ta fram dem och så ska det ju då bli en slant till välgörenheten där med..vinterbilden är en riktig höjdare till julkort..you go girl..

Halaus Smoolanti..hi hi jag har aldrig skrivit på finska nån gång innan..

Maria sa...

Detta blir superbra och den andra bilden kommer att göra sig mycket bra som julkort. Tjugo kronor är inte alls för mycket betalt.
Hoppas du får sälja många kort till för detta välgörande ändamål.
Kramisar Maria

Lotta sa...

Hej där jag lovar att hålla tummarna så att de blir blå så att du får fint väder på lördag.
Förresten.. Vilka ljuvliga kort Jag håller med om att vintervägen är helt otrolig... Såååå vackert.
Får du till det så kan du säga till för jag köper 5 på studs av vinterkorten.
Kramizzzz på dig och vilken väninna du har Fantastisk.

pudelflicka sa...

Vilken fantastisk story du berättar om din väninna. Din kort är också fantastiska och priset är det inget fel på.
Lycka till med fotojobbet! Ja Hanna tar fantastiska bilder och hon ska fotografera mig och pudlarna också.
Kram Hedvig

sasfoto sa...

Go´kväll och tack för din kommentar (och varning för det envetna viruset...)!
Trevligt att du tittade in, vilket gjorde att jag hamnade här och fick se många väldigt fina bilder. Självklart ska du fortsätta dina projekt med tanke på vilka bra foton du har för de tänkta ändamålen. Tjugo kronor är inget överpris!
Hälsningar/SA

Helena sa...

Nej, 20 kr tycker inte jag är mycket för ett sådant kort :o)

Halina sa...

Det värmer att det finns människor som bryr sig om andra... Jag tycker också att ditt projekt är underbart... och tjugolapp är ok, med tanke på vart pengarna går...
Vackra bilder och bra val, även vinterväg som julkort :)
Mvh Halina

Lillianna sa...

Trankortet är min favorit! 20kr är helt ok! Lycka till!

/Lillianna

Pumita sa...

Helt fantastiska bilder! Gillar båda men tranbilden får mig att kippa efter andan lite extra. En tjuga är "a bargain" tycker jag!

Pysselfarmor sa...

Fantastiska kort! Och priset..otroligt bra! Det där kommer att ha strykande åtgång...så vackra.