måndagen den 11:e oktober 2010

Höstpromenad


Solen har lyst från en knallblå himmel hela dagen.
Hade "oturen" att dagens sista patienter ringde återbud.
Är man sin egen chef så kan man ju spara den trista admistrationen till en regnig dag och på detta sett fick jag en ledig eftermiddag i det fina höstvädret.

Lunchen intogs här vid Emilie Högqvist paviljong vid Munkängarna på Kinnekulle.

Vandringen gick förbi kalkstens brottet.
Vårt eget "Grand Canyon".

Det gäller att ta vara på dessa fina dagar som snart är ett minne blott!


8 kommentarer:

Gärdsmygen sa...

Vackra trakter! Bra att du fångade dagen. Sämre väder kommer.

Anna smyger in.. sa...

Milda Matilda så vackert..du ..du har det galet bra Najson..som kan tassa ut när lusten faller på..ja ja..det var ju verkligen lite mer än tur med oturen ..

Vilka färger..du är en fena på att visa sköna bilder..jag blir varm i hjärtat..mmmm så är det...

Ninnie sa...

Å, så vackra höstbilder! Jaa, det gäller att njuta, snart är den färggranna höstn förbi.
Roligt att se en höstbild från kalkstensbrottet. Vi var där i somras, jag blev helt betagen av den mäktiga utsikten där!

Ninni sa...

Åh så vackert! Vad skönt att kunna passa på att njuta av en sån fin dag. Det är helt rätt.
Gick en sväng genom parken på väg hem från jobbet men solen försvann och det blåste isvindar så jag vände hemåt igen. Kokade en värmande soppa istället. Det får bli en tur på lunchen istället kanske.
Må så gott!

Lusthuset sa...

Vilka magiskt vackra höstbilder!! Hösten är underbar när den är på det humöret. Kram!!

Maria sa...

Haha, har du också varit på Kinnekulle... Jag var där i söndags. Vilken färgprakt det är där uppe nu, helt makalös.
Igår höstpromenerade jag i Råda. Det var härligt.
Ha en riktigt bra dag!
Kram Maria

Halina sa...

Makalöst vackra höstbilder!!!
Jag njuter och njuter... och njuter... älskar höststämning...

Tusen tack för dina fina ord om min bild från Hållö :))

Det är tre bilder bearbetade i PS, jag kan inte multiexponera i min kamera... men det går bra leka lite i PS, med lager på lager och intensitet...

Mvh Halina

Tammie Lee sa...

so much natural beauty! thank you.