söndagen den 12:e september 2010

Bildligt Talat

Fler foton hittar du hos MIMO!

11 kommentarer:

Pumita sa...

Hm, här får jag inga positiva vibbar. Känns inte alls bra... för det är väl kärnreaktorer? eller så är jag ute och cyklar helt och hållet.

Mona sa...

Så idylliskt det kunde vara om inte det där förskräckliga kolkraftverket(?) stod där förpestade omgivningen.

Cecilia Artista sa...

Åhh är det kärn/kolkraftverk? Vansinne enligt mig. Satsa på framtiden, dvs förnyelsebar energi!
Lite otäck bild - och där går fåren och betar fridfullt.

Pysselfarmor sa...

Vad jag blir kluven i mina känslor för den här bilden. Den är ju mitt i alltihop vacker men i nästa tanke är den ju hemsk...å så djuren och människorna bor väl också där i närheten. Var är det och vad är det?

Ting o Tankar sa...

Men så gräsligt. Bort med sådant.

Maria sa...

Här fanns det mycket ögongodis att titta på...
Härliga bilder från stadsträdgården och Lundsbrunn.

Dessa kolkraftverk är inte speciellt dekorativa, tog en bild på ett sådant från båten när vi närmade oss Rostock på vägen ner mot Kroatien.

Lycka till med träningen inför bröllopsfotograferingen. Jag är helt säker på att du kommer att lyckas med bravur då den stora dagen går av stapeln.
Ha de gott!
KRam Maria

@nemonen sa...

Lite kluven till bilden. Ja den är fint fotad,men som många redan har kommenterat - inte bra alls - men är vi verkligen beredda på att sänka vår livsstandard? Jag är det om det inte blir sämre än på 50 talet för då hade de flesta arbete och ingen behövde svälta. Men hur många vill gå tillbaka?

Ninni sa...

Visst ser de lite hotfulla ut...oavsett om det är kol- eller kärnkraftverk. (Gissningsvis kol)
En sån kontrast till kossorna som går där och betar.
En tankeväckande bild!

Erik "Semlan" sa...

Ditt foto är snyggt, i sitt "skräpa ner"-elände. ;-) Anar ett kolkraftverk, det som Vattenfall tjänat pengar på. Trött på detta slöseri med naturtillgångar. För att inte tala om vad det gör/tillför till den globala uppvärmningen. Förbaskat snyggt foto, jag har betraktat det en bra stund. :-)
Tack för din kommentar.

Anna smyger in.. sa...

Shit...vilken shit..

Della sa...

Huva, vilken kontrast.