söndag 11 juli 2010

Fototriss - Så här ser det ut där jag är idag, del 8

34 grader varmt!
Förmiddagen tillbringade jag med fötterna ned doppade i det svala Vänern vattnet.
Hettan gjorde att inte ens kameran fick följa med.
Orkade inte bära mer än nödvändigt.
Väl hemma kom äntligen en kort regnskur och temperaturen sjönk till "bara" 25 grader.
Men nu är den säkert 30 igen.
Mitt bidrag blir en djupdykning i mina rabatter.
Längre än så orkar jag inte ta mig!

Kanske kommer värmen från Ryssland?
Den Ryska Martonen trivs i hettan.

Rosenskäran söker skugga bakom den gula slöjan av Jätte Daggkåpan.


Rosa Mundi kämpar i de heta strålarna.
Som synes så trivs ävenogräset bra hos mig!

Fler bilder i FOTOTRISS hittsr du hod Helena

14 kommentarer:

sinneskatten sa...

Vilka fantastiska närbilder hur bär du dig åt?
Av din triss går det inte att välja någon favorit.
Själv sitter jag i stugan och gör ingenting mer än stickar och funderar på vad som borde göras.

Anne-Lie sa...

Hettan riktigt känns genom bilderna! Fantastiska bilder och jag är glad över att du inte orkade längre än till trädgården;-))

Lasseivåmma sa...

Titta, har du blommor kvar i rabatterna, här har i stort sett allt som växer på öppna ytor torkat bort. Min fru är deprimerad av detta, Man kan ine vattna bort en sådan torka som vi har nu.
Jag ska visa henne dina blommor så kanske hon blir glad.

Ulla sa...

Ljuvliga bilder! Ibland behöver man inte gå så långt :)

Rantamor sa...

Härlig triss du bjuder på trots att du inte orkade ta med kameran på din utflykt.
Gillar tvåan.

Ha d gott.

Ingalill sa...

Underbara bilder, min maraton klarade tydligen inte vintern. De är vackra :)

Lena Rollmar Kårén sa...

Fantastiska bilder!

Monkan sa...

Snyggt dyk i trädgården, underbara bilder.

Maria sa...

Vem orkade göra nånting igår... Jag låg som en padda på soffan och kippade efter andan hela dagen igår. Tog mig inte ut förrän på kvällen :)
Dina bilder från din trädgård i gårdagens hetta är helt makalöst vackra och helt ljuvliga.
Ha dé gott!
Kram Maria

Nillasdagar/Fotobloggen sa...

Ljuvliga bilder :o)

pudelflicka sa...

Vilka vackra bilder !
Ja nu är det otroligt varmt och jag och pudlarna orkar inte mycket på dagarna. Vi vattnar så gräsmattan är fin och grön.
Pudlarna har inte träffat katterna då min syster bor i Norge men jag skulle gärna haft en liten kattunge. Men det får bli när vi har färre hundar. Det räcker gott med 5 små pudlar.
Kram Hedvig

Ma.links sa...

Supervackra bilder. Fastnade verkligen för ettan.

Jah Hollis sa...

Det är gott nog i den här värmen.
Fina bilder.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Åh vilka härliga bilder! Jag är verkligen svag för den här typen av foton och den lite drömska känslan det korta skärpedjupet skapar.