söndag 25 juli 2010

Cruden Bay Golf Club



En gammal mästerskaps bana som ligger vid byn som heter just Cruden Bay, mellan Aberdeen och Peterhead på Skottlands ostkust.


En skönt kuperad bana vid havet med ett flertal spektakulära hål.
Tyvärr ganska många blinda slag.


Första hålen följer bykanten.
Sen försvinner du ner mot havet med makalösa vyer.
Ett flertal av utslags platserna ligger mycket högt.




14-hålet är ett av de mest kända, finns med i boken med de 1001 golfhål som du bör spela innan du slutar med din karriär!?


Inspelet helt blint tll en green som ligger djupt nere i dalen innanför sanddynorna.
Hur lätt som helst att hamna på stranden ovan.


Som du ser spelas banan helt olika från röd och gul tee!




3 kommentarer:

Pumita sa...

Det är nästan så jag skulle vilja lära mig spela golf... bara jag fick vistas där. ;)

Anna smyger in.. sa...

Oj oj oj...jag har just varit på Bro Hof..den var lite mer än underbar..och så visar du detta..himmel..svimvarning Najson..jag förstår att ni njöt..

Men nu måste jag bara följa sista bollarna på Hof:et..:)

Anonym sa...

Hello there, You've done an incredible job. I'll certainly digg it
and personally suggest to my friends. I'm confident they'll be benefited from
this site.

My page ... ハミルトン 時計