söndagen den 23:e augusti 2009

Fototriss - Rörelse

Veckans fototriss tema är "Rörelse".
Eftersom min stackars kropp har varit i alldeles för mycket rörelse får det bli gamla foton.
Temat för mina foton är idrotten som är en av de största folkrörelserna i Sverige.
Först får det bli ett foto med golfklubban i rörelse.
Platsen är ön Arran utanför Glasgow.
Finns inget dåligt golfväder om man har rätt kläder!

Ett tag fotograferade jag mina döttras handboll.
Mycket svårt!
De flesta inomhus hallar har väldigt dålig belysning.
Det behövs ett mycket ljuskänsligt objektiv. Detta kostar MYCKET, alldels för mycket för en vanlig fotoamatör.
Så foton fick mer känsla än skärpa!





Ytterligare rörelse i både vattnet och seglen.
Vindsurfing var ju en stor folkrörelse i början av 80-talet.
Tom jag tog mig fram på vattnet, med inte fullt så tjusigt som denna kille.

Flera foton med rörelse hos HELENA!



20 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Sista bilden är min favorit i din triss idag! Härlig rörelse där!

BP sa...

Tre sportiga triss, helt i min smak! Då de sklijer sig åt helt (fyndigt!!!) gillar jag faktiskt alla tre!

Anna sa...

Najson då..komma här med ett hoppskott och träffa mig rätt i hjärtat igen..va'..det är nästan förbjudet..jag blir lite sjuk då..handbollssjuk..självklart plockar jag den bilden den niometern med en benparad..:D

Aha...du är lite sliten kan jag tro..mmm så är det när man harvar runt på gräset..men kul förstås..

Psst mannen gick segrande ur släktmästerskapet idag...

Ja men vila dig nu lilla vän..:D

sinneskatten sa...

Vilka rörelser du fångat, speciell favorit hos mig är den sista.
Jag åker till dottern i Skåne i morgon bitti och blir borta tills nästa måndag. vi kan kanske höras efter det.

Mattias sa...

Snygg triss där 3'an blir en favorit.

Della sa...

Wow! Det var mycket rörelse i dom bilderna.

Lasseivomma sa...

Hej, kul att du är tillbaka på bloggen igen. Den där sista bilden är min favorit, det är tryck i det seglet...

Majsan sa...

Härliga bilder! Bild två blir min favorit. Den enda sporten jag "kan med" är just handboll.. men det kan ju i och för sig beror på att jag var ganska involverad i den sporten när min äldste son spelade.

lilalili sa...

Läckra bilder där den sista blir min favorit! Ha en skön kväll!

Susanne sa...

Handbollsfoton är svåra att få rätt på, det kan jag intyga. Stod med kameran i hand många gånger när yngste sonen spelade. Det var nog den svårigheten som fick mig att börja längta efter en ordentlig systemkamera i stället för den kompakta digital jag hade och som var enormt långsam.

Monkan sa...

Tema i temat, tjusigt :-) Min favorit i din triss är den första bilden, sån fantastisk vy. Om jag ska utgå från själva rörelsen så blir den sista bilden favorit, verkligen full fart.

Moa sa...

Gillar ju alla tre.. men de två sista var riktigt läckra.. den med dottern ja himmel vilken kraft i de benen för att skutta så där.. och den sista, satt vid havet idag, jag o hunden och njöt, så den sista blir absolut min favorit.. Ha det gott Moa

Gärdsmygen sa...

Hejsan! Här görs det inlägg i handbollen så det stänker om det och det gillas, gillar även trean den är det full fart i på ett annat sätt. Båda de två är riktigt härlig rörelse i!

Pialotta sa...

Vindsurfing så rörligt så.. gillar din trea, den har mycket rörelse i sig:-) Så du är lite sliten.. Golfar du kanske och gjort det lite väl mycket.. ja så är det säkert:-)

Famos/Menageriet sa...

Vackert!
Du har verkligen fått fram veckans tema i Dina bilder.
Den sista bilden är min favorit!

AnnA sa...

Härliga rörelser du presenterar!
Trevlig vecka på dig!
hälsn
AnnA

Doglady sa...

Skitfina rörelsebilder gillar tvåan allra mest.......
Ha de gott/Doglady

Susanna sa...

Jättesnygga foton, alla tre! Min favorit är surfaren :-)

Anneli sa...

Jag gillar mittenbilden trots att skärpan saknas! Det är verkligen en bild som passar för temat och som är tagen i precis rätt ögonblick! Jättefin!

Även vattenbilden med seglet är fin! :O)

Jah Hollis sa...

Fina trissbilder. Speciellt mycket fart och rörelse är det i vindsurfarbilden, tycker jag.