måndag 30 mars 2009

Det knoppas

Nu börjar det spricka ordentligt i rabatten.
Tyvärr har det blåst kraftigt idag och det är pollen i luften.
Med andra ord inget uteväder för mig.
Men en snabbis runt tomten är ju ett måste när jag kommer hem.
Ett stor mängd botaniska krokusar står i klungor och väntar på solen.
Och min favorit sippa sträcker sig mot himlen med rödaktiga tulpan skott i bakgrunden.
Visst är det vår!
Ryktet säger att min nya kamera är på väg!
Kommer den innan helgen så måste jag åka till "trandansen".
Det som är mest imponerande på mig är alla fanatiker som campar i veckor på kullen bredvid tranorna.
Ni skulle se vilka objektiv de har!
Ska visa er, om nu kameran kommer och vädret tillåter!

8 kommentarer:

Anna sa...

Mmmm Najson...det är vår..sannerligen är det vår..och jag njuter..aha..du leksaken är på ingående..oj..men då dansar du väl likt en trana sedan kan jag tro..klart du ska till Hornb.då himmel så roligt.

Randi sa...

Håller tummarna att din nya kamera hinner fram innan helgen! Låter spännande med trandansen.

pudelflicka sa...

Underbara vårbilder du visar. Ja nu längtar man verkligen mot våren.
Kram Hedvig

Karins fotoblogg sa...

Ack, så ljuvliga bilder du visar! Gillar färgskalan i den första.
Jo, hunden var nog lite deppig... han stod och spanade in på husse och matte som satt och käkade hamburgare... ;)
Kram

Artlover sa...

Ja, nu är våren på väg och naturen börjar vakna till liv igen. Då passar det bra med nya prylar. Du får berätta vad du beställt för någon sorts kamera. Själv tittar jag på en D300 nu. Men jag får skjuta på den pga. tandläkaren:-P
Nu har jag länkat till dig också. Hade bra:-)

Anna sa...

Naj najson katten är inte min..du vet den där blåögde här han tål inte katter..han tål inte ens om jag varit och tagit i en katt..så pass allergisk är han..vi tål heller inte att katterna använder vår trädgård som bajamaja..ajabaja..så är det förstår du..

Anna Carin Ahlander sa...

Fina bilder som vanligt hos dig! Skönt att det äntligen verkar vara på rätt väg....mot våren.
Tack för dina ord i min blogg!! å ja, jag gillar verkligen kursen, det är väldigt roligt och utvecklande/utmanande. Tack för tipset om kursen. Din bild från den tiden var snygg, riktigt kul med de där detaljerna som sparas i färg. Det ger många roliga möjligheter med bilbehandlingen.
Ha det gott!
Anna carin

Tinkerbell ... sa...

Härligt med alla vackra efterlängtade vårblommor.
Låter spännande med ny kamera!!!