söndagen den 8:e februari 2009

Fototriss - Doft/Lukt

Dagens FOTOTRISS vill locka fram dofter ur vår foton.
Välkommen och ta en liten morgon promenad med mig.
Tänk dig en juli morgon.
Tassar ut ur stugan i Frösakull med sikte på havet.
Passerar en av grannarnas hus där rosen "Maiden Blush" stor och doftar ihop med lavendeln!
Stoppa in näsan och dra in doften.
Berusande.
Väl genom strandskogen med blommande kaprifol kommer vi ner till den nästan tomma 6 km långa stranden.
Idag är det vindstilla och du känner bara en svag lukt av tången blandat med salt.
Går en bit söderut, så länge vi har lust och ork.
Vi tar vägen tillbaka genom bebyggelsen där folket börjar vakna till.
In i affären och köper med Östra Bageriets nya frallor.
Väl tillbaka i stugan där väntar det nybryggda kaffet, en latte nu när jag har så fint sällskap!
Önskar dig en härlig söndag!
Själv ska jag njuta av ljuset i uterummet, plantera om lite vårfägring, se på störtloppet om det har slutat att snö i Frankrike, pyssla lite med mina 365-foton, läsa färdigt boken som jag började på min alpresa, ringa döttrarna och göra ett besök hos mor och far.
Jag ska även ta mig ordentligt med tid och kika in hos er andra, det har vait lite dåligt med detta den senaste tiden.
En skön dag med mycket av livets goda!


28 kommentarer:

Malin sa...

Vilken härlig doftande promenad! Bilden på rosen är urläcker!

synne sa...

Får beslutsångest.
Kan inte välja.
Alla dina tre bilder är så doftande underbara.
Kram Synne.

vi-fem sa...

Hej... Härlig bild med lavendel och ros.. Doftar säker helt underbart.
/aw :)

lilalili sa...

vilken underbar triss! Jag älskar bilden på rosen, Havet med Tylön får mig att längta efter sommar! och kaffe...det har jag ju här...
Inte kan jag välja någon favorit heller ;)
Ha en skön söndag! Kramis

Anna Hammar sa...

En härlig trissberättelse ,gillar inte kaffe själv men gillar bilden så den blir min favorit idag.

Caroline sa...

Underbar doftpromenad ner till havet, och så en kopp kaffe efter det, perfekt!

/Caroline

Anna sa...

Mmmm jag orkar gå med dig hur långt som helst..underbart..lavendel o rosor..perfekt..arra ett komp.. i vitt..det låter oxå perfekt..mmm du är perfekt..men det ska ju en mentor vara.

Ulrica sa...

Underbara doftande bilder. Blombilden var väldigt vacker med rosen där bland allt det blå. Havsdoft är ljuvligt och kaffe.... underbart.

Kerstin sa...

Den promenaden gör jag gärna om. Känner alla dofter hur tydligt som helst. :)
Ha det gott.

Erik "Semlan" sa...

En trevlig doftpromenad du bjuder på. Ja, havet ger helt andra dofter än man får från en mindre insjö. Blev sugen på en kaffe, så väljer nog den blåa muggen :-)

Ellas Inspiration sa...

Vilka underbara bilder!

Hos mig doftar det också...

Kram Karin

Veronica sa...

Underbar doftpromenad!! Hur tror du nu att jag ska kunna välja, men kaffet såg ju inbjudande ut!!
=)

dahlarna sa...

Otroligt vackra bilder! Mitt kaffe håller nu på att bryggas i kaffebryggaren. Doften börjar sprida sig i huset! Verkligen en underbar doft! Ha en fortsatt skön söndag!

Eva-Lena sa...

Vilken underbar promenad du bjuder på, skulle inte tveka att följa med :)Omöjligt att välja en bild, faller handlöst för hela konceptet!!/E-L

Vera sa...

hmm, vilken härlig promenad och vilken gott doftande avslutning på den. :)

Vita Stunder sa...

Vilken underbar promenad! :)
Den första bilden är oemotståndlig!

Kika gärna in hos mig och ha en finfin söndagkväll! :)

SysterLilli sa...

Åh, vilka härliga dofter och så vackra bilder. Lavendel och ros... mmm. Njuter och går gärna med på promenaden. :)

Mats sa...

Sommarlängtan och sandträngtan.

Frösakull - var ligger det?
Förlåt obildningen

Monica sa...

Aaahhhh...vilken härlig promenad du beskriver :) jag gillar bilden med rosen och lavendel. Får mig att längta till sommaren
Tjingeling
Monica

Rijo sa...

Oj! Nu vill jag sitta vid havet och dricka kaffe och lukta på rosor... =) Fiiina bilder.

Photos by Storm sa...

Jättevackra bilder. Men färgerna i den första slår det mesta/Lis

marie roxbro sa...

Fina bilder....kaffet får du gärna bjuda på / ha det gott

Nollan sa...

Här doftade det härligt och blev svårt att välja. Doften av hav är underbar men bilden på kaffet var riktigt läcker och kaffe luktar ju inte illa det heller :) Tack för att jag fick följa med på din promenad!

Famos/Menageriet sa...

Vilka ljuvliga dofter Du bjuder på!
Absolut blir den första min favorit med sina härliga färger.
Ha en bra vecka!

Birgitta en Matte sa...

Wow! Så fina bilder. Första - precis vad jag älskar! Nästa också och den tredje ser så god ut. Ausumn!

Jah Hollis sa...

Det var en skön och väldoftande promenad. Känner att det är dags för kaffe nu. :-)

Ninni sa...

Nej inte måste man välja någon...jag tar alla! Vilken fin promenad du tar mig med på. Tack för den! De dofterna hade platsat i min Fototriss om jag hade deltagit:)
Vilar lite från deltagande i fotoutmaningar ett tag men kika hos er andra gör jag ändå. Fast 365-foto fortsätter som vanligt.
Må så gott!
Kram Ninni

Lusthuset sa...

Vilka härliga dofter alla tre. Rosor och lavendel, hav och kaffedoft ja, det går nästan inte att välja...man vill ha alla tre. Doften av hav älskar jag så måste jag väja så blir det nog den. Fin triss, tycker jag. Ha det bra. Kram!