torsdagen den 4:e december 2008

Pyssel och "awards".

Som jag nämnt tidigare så är jag inte för mängder med julsaker.
En och annan tomte kryper säkert fram om några veckor, men inga mängder.

Där emot älskar jag att pynta med blommor och grönt.
På julafton vill jag ha små röda jultulpaner på lök men annars är det mycket vitt.
Vita hyacinter, amaryllisar, julstjärnor och den underbara julrosen.
Ovan grupp står nu i uterummet då julrosen vill helst ha det lite svalt.
Jag måste tacka för "utmärkelserna" jag har fått!
TACK, Veronica , Counseler Pia , och Ninnie !!!!!
Blogga gör jag för att det först och främst ger mig en kick i mitt foto intresse.
Men hade det inte varit för er som kikar in hade jag naturligtvist ledsnat för länge sedan.
Mitt mål är inte bli den mest besökta sidan.
Så länge det finns en där ute som har lite glädje av det jag förmedlar känns det meningsfullt.
Vissa kikar jag in hos en del av er oftare än andra. Det blir lite som när jag var 10 år och hade brevvänner runt jorden.
Andra blir det mer sällan men lika roligt varje gång.
Sen dyker det upp nya bekantskaper och en del faller ifrån.
Hade jag haft tid hade jag säkert snurrat runt mer, men min kära make känner sig som blogg änkling allt för ofta.

Reglerna för "awarden" är ju att man ska skicka vidare den osv.
Det ser ut som de flesta har haft lyckan redan så jag hade tänkt att hoppa.
Men till slut vill jag ändå lyfta fram en tjej som håller till på andra sidan Nordsjön.
En tjej som bland annat tar väldigt fina foton!
Mia på "Mias Pearls".

3 kommentarer:

Anna sa...

Hallå...här är jag...du jag hörde hela matchen i bilen...nice nice...nä du vet inte sedan mina dagar har man skåda ett sådant målvaktsspel..du...vilken härlig sammansättning du skapat av blommornas blomma där bland allt annat vackert...du är ju hur go som helst du..ja jag gillar det där så pass...du jag köpte små röda tulpanlökar idag...annars är allt vitt här...fattasr du vad lika vi är..jag här heller inte en massa julpynt....nästan inget rött alls..så trevligt du skriver om ditt bloggande..och du vet att du har en som är beroende av Rajson...jepp jepp det är jag det..

Mia sa...

Åh tack, Rajson! Nu blev jag verkligen jätteglad!

Ha en fin helg!

Karin A sa...

Vilket underbart vackert blomsterarrangemang! Vitt är verkligen fin favoritfärg på julblommorna. :)

Ha en trevlig helg!