söndagen den 21:e december 2008

Fototriss - Mina små juldetaljer 2008

I dagens fototriss uppmar Helena oss att visa julen hemma hos oss.Ingen jul utan julblommor.
Hela uterummet fylls av doften från hyacinter blandat med gran.
Ett kärt minne från sväföräldrarna.
Runt denna ljusstake finns texten "Brinn julljus med hälsning för framtida släkten!

Med detta juliga motiv hämtat från granen vill jag önska er ALLA en skön och GOD JUL!!
Samtidigt vill jag passa på och tacka för alla uppmuntrande kommentarer under detta år.
Inte trodde jag det skulle bli så kul när jag körde i gång min blogg för snart ett år sedan.
Som glad självlärd fotoamatör har det varit otroligt inspirerande att försöka leverera nya foton.
Har lärt mig mycket av att kika in hos er andra.
Önskar att tiden skulle räcka till och kommentera fler.
Vissa sidor har jag haft svårt att komma in pga krånglande datorer.

Ta´t lugnt och tänk på lilla hjärtat till helgen!


29 kommentarer:

marie roxbro sa...

Underbara bilder...första bilden är min favorit....god jul

Ingalill_S sa...

Härliga bilder, gillar din andra bild bäst :)

lilalili sa...

Vilka härliga bilder! Den sista blir min favorit här!
Jag önskar dig en riktigt God Jul!
Kramis

Veronica sa...

Järrefin triss!! Men mitt hjärta föll för blommorna!!!
Ha en riktigt god jul!!
Kram =)

Veronica sa...

nu hat jag varit vaken för många timmar från 03.30 jag menar naturligtvis jättefin!!!

Veronica sa...

Jag ger upp!!
Jag menar jag har....=)

carina sa...

Mycket vackert med fina närbilder

Gunvor sa...

Jättemysiga bilder alla tre!Super!
God Jul på dej också.

Anna sa...

Du...vilken lycka att du började blogga..för mig och många andra..du ser ju den rätta vinklen..jag visade just dottern här...så ska man visa julgranskulor..precis så som du gör här..det är verkligen något som jag njuter av..just dina vinklar..åh..men du...så galet kul vi ska ha kommande år..eller hur..du det lät nice med Läcköjul nu ska vi iväg och planera nyårsmenyn :)

n som i norrland sa...

Fina bilder, sista får bli en favorit, God Jul /A

guldlock sa...

3 väldigt bra bilder på temat. Första bilden är min favorit. Goc Jul.

Ninni sa...

Härliga bilder men visst blir det hyacinten som jag fäster mig vid:) Jag är också så glad att jag startade med bloggen. Det är så roligt med alla kontakter jag fått under året!
Har du fortfarande problem med min sida?
Hoppas du får en riktigt skön och avkopplande jul!
Kram Ninni

Eva-Lena sa...

Fantaststiskt fin triss! Svårt att bara plocka ut en bild, av dessa tre... Alla är i mina ögon vinnare!
God Jul till dig också/E-L

solgudinna sa...

Så fina alla tre. Men den textprydda julljustaken blir nr. 1
Ha det gott.

Emma sa...

Vackert fotograferat, verkligen! Fint med släktljusstaken, sånt är härligt :)
Ha det riktigt bra!

Lusthuset sa...

En riktigt GOD JUL dig också. Fina juldetaljer...jag har inte hunnit med att hitta några ännu men skall göra det snart. Har gjort brunkål och slagit in julklappar så det luktar i varje fall jul här nu. Tack själv för goa kommentarer under året...tänk vad det är roligt och stimulerande, man växer faktiskt en bit varje gång. Kramisar!!

Ninnie sa...

Fina bilder, som alltid!
Tack till dej också, som delar med dig av dina vackra bilder! det är alltid så roligt att titta in här hos dej, och njuta av din fotokonst!
Ha en riktigt God Jul o ett Gott Nytt År!
/Kram från Ninnie

Amonazon sa...

Jättefin triss, jag gillar alla.
Så fina bilder vill jag också kunna ta, bäst att fortsätta kämpa med fotoutmaningarna, om de har sån effekt.

God jul.

Bosse sa...

Ännu en fin triss från dig, dessutom en lång och trevlig kommentar.
God jul till dig!
:-)

Pialotta sa...

Mycket trevliga, juliga detaljbilder alla tre, men trean får en extrapoäng:-)
God Jul på dig

Irrhönan sa...

Vackra detaljer hos dig.
God jul!

Megera sa...

Underbara bilder som vanligt här och den första bilden är bara så fin.....God Jul

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Du visar verkligen upp vackra detaljbilder - så, som många andra här är jag glad att du började blogga så att vi kan få se dina alster :)

Hoppas du får en skön julhelg!

Photos by Storm sa...

Jättefina bilder på temat. Och hyacinter är min favoritbild och min favoritblomma. Ha en riktigt skön jul/Lis

Anonym sa...

Superfina detaljbilder.
Har svårt att välja mellan den första och sista så det får bli oavgjort.
God jul.

/Zippo

aksonfoto sa...

Underbart vackra juldetaljer från Dig!
Jag fastnade för dina julkulor. Du lyckas kanon med att fotografera dessa. Jag köpte mig en ny glugg, en 50 mm med största bländare 1,8. Så nu ska jag dyka in i granen och ta lite bilder.

Jag liksom många andra är glad att du började blogga!

Ha det gott!

Caroline sa...

Vacker triss, måste jag säga!
Sista bilden blir min favorit!
God jul!

/Caroline

Anna sa...

Bara lilla jag som springer här i marginalen..njuter lite och myser..mmmm det gör jag verkligen..

Jah Hollis sa...

Fina juldetaljsbilder som ger riktig julkänsla alla tre. Ha en god jul!