söndag 4 maj 2008

Sand och maskrosor

Helgen har jag tillbringat i lilla stugan.
Detta är första sommaren som vi är ensamägare, på både gott och ont.
Vi kan göra som vi vill men plötsligt får vi även ta hand om allt det praktiska.
Då mina kära svärföräldrar levde och ägde stugan var veckan där alltid sommarens höjdpunkt.
Lyxtillvaro. Vi blev ompysslade hela familjen.
Nu trivs ogräset på tomten.Det får bli så mycket natur tomt som möjligt då vi har nästan 30 mil dit.
Grannarna får blunda.
Vädret kunde inte vara bättre.
Söndag morgon lockade mig till en tidig promenad.
Gick en bit på "Prins Bertils stig" ner till stranden.
Tänk att ha Sveriges finaste(enligt maken) strand helt för sig själv!



8 kommentarer:

Anna sa...

Prins Bertils stig...där har jag vandrat med min svägerska som ju bor i krokarna där.Underbart. Ja du ibland är det bra o vara många när arbete o räkningar kommer. Vi har vårt sommarhus ihop med mannens syster. Alla frågar ..men är det inte svårt. Nej säger vi...vi har så kul och trivs ihop. Och när renoveringar o dyl. ska göras är det super att vara många. Men samtidigt får man ju bestämma allt själv i ert läge nu.Kan ju vara härligt... Ja nu är det bara att bita ihop inför måndagen.

huga sa...

såg jättefint ut! men visst måste det vara skönt att ha ett eget ställe, det tycker jag iaf.!

pudelflicka sa...

Underbart ställa ni måste ha. Härliga bilder. Maskrosen var så fantastisk.
Vi har ätit födelsesmiddag i växthuset och njutit.
Min Gucci och valpen kommer hem i moron och det ser ut att gå bra för den lille. Det ska bli roligt att se dom igen. Det har varit så tyst med bara två hundar hemma. Nellie har varit hos sin kompis Nina men har kommit hem så nu är dom 3.
Kram från Hedvig

Lotta sa...

Så - ni har också stuga vid havet? Visst är det härligt.... men det kräver sitt också. Jag har stuga med syster och mor i nu i helgen var vi där och röjde runt. Tack å lov så är det nästan bara berg, en liten gräsplätt och rabatten som mamma sköter så inget trädgårdspyssel behövs där inte - skönt faktiskt. Däremot blir det ju ett hus till att sköta men när vi är två familjer, är vi många och då går div skötsel fort. Vackra bilder du bjuder på och tänk vad Maskrosen egentligen är vacker =) Ha det gott 8`)

Ninni sa...

Vilket underbart ställe det ser ut att vara! Precis så skulle jag vilja bo, i närhet till havet med en strand att kunna promenera på...Jag är ju uppväxt vid havet, (ja Östersjön då:)men de senaste 23 åren bott i inlandet tyvärr. Bara haft sommarstället vid havet att vara i på somrarna. Jag saknar det jättemycket! Har också delat stuga med syskon tidigare och det gick, men var inte så lätt pga ekonomin. Så nu är det så skönt att vara sin egen och få bestämma själv vad som ska göras. Men visst är det bra att vara många och dela på arbetet:)
Svårt att arbeta nu när det är vår och fint ute, det förstår jag verkligen. Men jag tycker veckorna bara rusar iväg och snart är det sommar och semester! Blir det semester i stugan?
Här ska vi försöka sova trots lokalderby i fotboll. Det låter som ett krig med alla hemmagjorda smällare som skjuts iväg. Sen dränker man sorgerna eller firar på alla barer natten lång...
Må så gott!Och sov gott!

Zoey sa...

Jag älskar maskrosbilden! Den var riktigt fin (skulle göra sig fint som en tavla tror jag)

Ulla sa...

Härliga bilder. Ja, man känner sig väl aldrig så fri som vid havet.
Det är underbart vid havet.
Naturtomt har också sin charm, tycker jag.
Maskrosbilden är jättefin!

Ninnie sa...

Å, så härligt att ha en stuga vid havet att åka till!
Mina föräldrar hade sommarhus vid kusten (Varberg), de hyrde det året-runt, i många år. Men sen såldes det, och de ville inte köpa, eftersom de har hus "hemmavid" också och tyckte det blev för mycket. Men o vad jag (vi) saknar det stället!!!