söndag 13 april 2008

Fast i rabatten

Filipendula gjorde "upprop för våren" med en dikt av Alf Henriksson.
Den lydiga flicka som jag är har jag inte vågat något annat än att ta vara på en fin vårdag.
Har suttit mer eller mindre hela dagen i rabatten. Rensat lite ogräs, klippt ner fjolårets rester och bara njutit av lugnet.
Planterade lilla vitsippan som jag köpte tidigare i veckan från Botaniska i Göteborg.
Anemone nemorosa"Bracteata".Vit med krage.Som ni ser fick jag sällskap!
Ingen som drog i mig,maken är bortrest. Kan göra som jag vill. Tillslut ropade magen efter mat och jag fick överge trädgården.
Vet att många har haft riktigt trist väder idag, men er tur kommer snart! Så läs dikten hos Filipendula och ta vara på stunden!

4 kommentarer:

Fotogalleriet sa...

Oj, det dröjer nog ett tag innan jag får sällskap av nyckelpigor och blommor med tanke på att det blev snöstorm idag igen.... precis när mina rabatter så smått börjat tina fram...

Anna sa...

Du får så gärna utnyttja lilla mig...hur mycket du vill faktiskt.
Ja vilken härlig dag det är.

Ninni sa...

Vilken söt liten vitsippa! Skönt med lite ensamliv ibland och att låta kroppen bestämma mat- och sovtider.
Såg att du varit hos Tage Andersen i Köpenhamn, det är verkligen en upplevelse. Man får många nya impulser när man ser hans butik och utställningar.

pudelflicka sa...

Jag har haft fullt upp denna helgen då vi har en konstnär boende hos oss. Genom min kompis galleri har jag fått lära känna så många fantastiska konstnärer och ofta bor dom hos oss när dom har vernissage,
Ha en skön dag.
Kram Hedvig