måndag 10 mars 2008

Trädgårdsmässa

Rum och Trädgård hette utställningen på Sollentunamässan.
Där rusade jag runt en dryg timme i väntan på tåget hem i lördags.Jag var inte ensam.Små ledsna barn, trötta herrar och destå piggare damer som slogs om plantorna.
Vackrast var en vägg i gången utanför själva utställningen.Orkideerna ovan är från detta.Hade bara med mig "lilla Canon" så bilderna blev därefter.
Jag var väl inte jätte imponerad av urvalet. Saknade det där lilla extra, eller så var jag för trött att se det. I blomsterväg var det mest pelargoner, tulpaner och orkideer.
Försöker undvika pelargon stånden, är rädd för att bli fast i "pelargonhysterin".Som vanligt så misslyckades jag och kommer hem med fyra små plantor.

Bland de finare detaljerna var kungsängsliljorna nedan. Kommer inte till sitt rätta i fotot men man kan ana deras skönhet.
Vid hemkomsten spanade jag förgäves efter mina i trädgården. Fick åka till handelsträdgården och köpte några krukor.
Naturligtvis måste de dokumenteras, ska bara slå ut något.

Fick mersmak för mässor, får åka ner till Liseberg om någon månad!









5 kommentarer:

pudelflicka sa...

Jag kom aldrig i väg till mässan. Hade för mycket att göra hemma. Vackra bilder du har tagit. Jag har inte haft pelargoner i växthuset på några år men i år ska jag köpa Mårbackapelargoner igen. Dom trivs så bra i värmen och är så vackra.
Du var inne på min blogg samtidigt som jag var inne och skrev hos dig.
Kram Hedvig

Anna sa...

Jag är här igen nu... måste kolla in Fritillarierna igen. :D Så fick man en hel del mer på köpet, härlig mässa. Jag åker till Göteborg i helgen för att gå på vårvandring på Botaniska. Det du!

Piondröm sa...

Vad bra blogg du har, hittade hit idag. Vilka underbara bilder du tar, ser fram emot att följa dig och din trädgård nu när det går mot vår......... Carina

Ulla sa...

Fina bilder med mycket färg. Tulpanhav är alltid vackert. Jag jobbade i växthus när jag var ung och plockade tulpaner bl.a.
Det är härliga blommor :)
Pelargoner också, för den delen.
Ha det fint!

Anna sa...

Du har väl inte glömt att det är tisdag. :)