söndagen den 6:e januari 2008

Fotografering

Vilken härlig morgon! Vindstilla och snöflingorna dalade ner stora som fem kronor. Maken lovar att följa med på långpromenad men först sak han "bara" se skidor på längden, tvären med eller utan bössa!
I väntan på allt detta ska ta slut tar jag med kamera, stativ och de fina blommorna som gårdagens gäster hade med sig ut i uterummet. En läslampa och fin- klänningen sen igår stuvas med för att fixa ljus och bakgrund.Man tager vad man haver.
Gerberan, syrenen(!) och orkiden dokumenteras från alla håll. Mellan varven rusar jag förbi TV-soffan med minneskortet ut till datorn. Maken som börjar bli van har slutat att undra vad jag pysslar med.
När man börjar med en ny hobby så är man oftast som ett litet barn. Stolt över allt man gör tills man börjar studera dom som verkligen kan detta. Det är lätt att tappa lusten när man inser hur hopplöst mycket man har att lära. Men tack lov behöver man inte leva på sina hobbyn och det viktigaste är lusten att göra något för sig själv och sluta jämföra.
Inte slutade jag med golf bara för jag inte blev tour-spelare. Det är riktigt kul att hacka sig runt med trevligt sällskap och vackert väder.


1 kommentar:

Ulla sa...

Hej! Jag hittade hit från en annan blogg och jag tycker du har en fin blogg :)
Jag fotar mycket själv och visst är det jätteroligt! Och så gillar jag växter och blommor.
Mvh Ulla
http://langberg.wordpress.com